K vánočnímu období neodmyslitelně patří reklamy. Vánoční spoty, které začnou zhruba dva měsíce před Štědrým dnem. Klipy, které v divákovi vyvolají na jednu stranu pocit štěstí, blaženosti, těšení se na svátky, ale zároveň nejistotu a úzkost z blížícího se období, kdy nakupujeme dárky pro ty druhé. Vybrali jsme pro Vás těch 5 nejúspěšnějších.
Reklama na Kofolu s holčičkou, tatínkem, vánočním stromečkem a „zlatým prasátkem“. Klasika. Tato reklama diváky baví už od roku 2004, kdy se objevuje v televizi každý rok a tato tradice neskončí kupodivu ani letos. Klip všichni znají, a tak pár zajímavostí z natáčení. Tatínka v reklamě si zahrál herec Josef Polášek, malou 4letou holčičku Sandra Flemrová. Natáčení reklamy probíhalo poblíž Mladé Boleslavi. Sníh v reklamě byl sice umělý, ale prasátko skutečné. Kvůli tomu, že divoké prase bylo velmi plaché, trvalo několik dní, než byl tento „národní poklad“ dotáhnutý do konce.
V roce 2010 byly velmi oblíbené reklamy od firmy T-Mobile v hlavní roli s hercem ve výslužbě, známým Chuckem Norrisem. Herec natočil 5 úsměvných klipů, ve kterých se podívá do typicky české rodiny a pozná místní vánoční tradice a zvyky. Během pobytu například zjistí, že zabít štědrovečerního kapra je možná těžší než skolit nebezpečného filmového protivníka. T-Mobile se tak stal první českou firmou, které se podařilo známého herce získat pro svoji kampaň. Podle všeho firma zaplatila Chucku Norrisovi půl milionu dolarů, což je asi 8,5 milionu korun. Docela slušný výdělek za 5 půlminutových spotů.
A máme tu další úspěšnou reklamu z roku 2010. Firma Vodafone v ní vsadila na známá a prověřená česká jména. Hlavním postavám Smrčkovi a Smrčkovi propůjčili hlasy komediální herci české scény Jiří Macháček a Pavel Liška. Macháček ztvárňuje protřelého umělého Smrčka, který je po celý rok zabalený v krabici a čeká na svoji dekorativní sezónu, zatímco Liška hraje živého a trochu naivního Smrčka v lese. Vodafone natočil celkem 15 půlminutových spotů, ve kterých si jehličnany sdělují své pocity a zkušenosti, jak jinak než za pomoci mobilních telefonů.
Známá a vlezlá písnička, miliony světýlek, štrůdl jedoucích kamionů, krásná zasněžená zima a vánoční atmosféra, která v divákovi vyvolává pocit, že všechno je krásné, úžasné a skvělé. K tomuto spotu není třeba moc psát, protože reklamu od firmy Coca-cola z roku 2003 jistě všichni znají.
Reklama firmy Vodafone z roku 2006 také zabodovala v oblíbenosti mezi lidmi. Nezbytnou ingrediencí se stal Petr Čtvrtníček v kostkovaném svetru, falešní sobi ztvárněni čivavami s umělým parožím a také výhodná nabídka. Klip se postaral o úspěšnou kampaň firmy a rovněž o úspěšný internetový virál.